Yleisimmät ongelmatilanteet Maisan käytössä
Varmista, että olet asiakkaana tai potilaana joko HUSin erikoissairaanhoidossa tai Helsingin, Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen tai Kauniaisten sosiaali- ja terveydenhuollossa.
Jos olet jonkin em. tahon asiakas/potilas eikä kirjautuminen onnistu
- Tarkista, että olet valinnut oikean tunnistautumispalvelun, kuten oikean pankin. Jos ongelma on tunnuksissa, esimerkiksi pankkitunnuksissa, ole yhteydessä omaan pankkiisi.
- Jos saat ilmoituksen ”Kirjautuminen epäonnistui”, yritä hetken kuluttua uudelleen tai kokeile toista selainta.
- Jos ongelma ilmenee vahvan tunnistautumisen vaiheessa, ongelma voi olla tunnistautumispalvelussa. Maisaan tunnistaudutaan Suomi.fi-tunnistautumispalvelun kautta, ja tunnistautumiseen liittyvissä ongelmissa voit olla yhteydessä Kansalaisneuvontaan (www.kansalaisneuvonta.fi, puh. 0295 000).
- Maisassa saattaa olla hetkellinen huoltokatko. Yritä hetken päästä uudelleen.
Tietyissä häiriökäyttäytymistapauksissa asiakkaalta voidaan evätä pääsy Maisaan.
Huomaathan, että jos olet poistanut Maisa-tilisi käytöstä, et voi itse uudelleen aktivoida tiliäsi, vaan sinun tulee ottaa yhteyttä omaan sosiaali- tai terveydenhuollon yksikköösi.
Katso myös: Kuka voi käyttää Maisaa?