Det handlar antagligen om ett mänskligt misstag och ditt telefonnummer eller din e-postadress har kanske felaktigt angetts bland någon annan persons personuppgifter.
Om du bor i Nyland bör du gärna kontakta din serviceproducent inom social- eller hälsovård via Maisa. Logga in på Maisas klientportal eller öppna Maisas mobilapp. I menyn väljer du Ställ en fråga > Feedback på tekniska egenskaper. Om du inte använder Maisa kan du kontakta den enhet inom social- eller hälsovården som du anlitar.
Om du inte bor i Nyland kan du kontakta HUS, t.ex. via dess allmänna responskanaler: https://www.hus.fi/sv/patienten/patientguide/dina-rattigheter-som-patient/ge-oss-respons.
Fick du hjälp av detta innehåll?
Tack för din respons!
Berätta gärna kort vilka uppgifter du sökte men inte hittade. Genom att ge respons hjälper du oss att förbättra vårt innehåll.
Kom ihåg att inte inkludera egna hälsouppgifter eller andra personliga uppgifter i din respons. Notera också att alla svar är anonyma och att vi därför inte kan besvara dem.