Miten Maisan tietoturva ja tietosuoja on varmistettu?

Maisaan kirjaudutaan vahvaa tunnistautumista käyttäen. Vahva tunnistautuminen on kytköksissä henkilön viralliseen identiteettiin ja väestötietojärjestelmän tietoihin.

Maisassa tapahtuva viestittely asiakkaiden/potilaiden ja ammattilaisten välillä on täysin suojattu.

Lue lisää Maisan tietosuojakäytännöistä täältä (maisa.fi).

Miten voin jättää palautetta Maisasta?

Jos sinulla on esimerkiksi haasteita Maisan käytössä tai kysyttävää Maisan toiminnoista, toimi seuraavasti:

Kirjaudu Maisaan ja valitse ”Esitä kysymys > Lähetä palaute teknisestä toiminnasta”. Näin yhteydenottosi ohjautuu suoraan omalle sosiaali- tai terveydenhuollon palveluntarjoajallesi.

Jos et pääse kirjautumaan Maisaan, voit jättää palautetta seuraavien yleisten palautekanavien kautta. Varmistathan, mille palveluntarjoajalle haluat palautteesi jättää.

Jos haluat antaa palautetta Maisan saavutettavuudesta, voit tehdä myös sen yllä olevien linkkien kautta.

Miten voin poistaa Maisa-tilini käytöstä?

Jos poistat Maisa-tilisi käytöstä, et pääse enää kirjautumaan Maisa-portaaliin etkä voi hyödyntää sen toimintoja.

Voit poistaa tilisi käytöstä valitsemalla Valikko > Henkilötiedot > Poista Maisa-tili käytöstä. Mobiilisovelluksessa tilin poistaminen tapahtuu kohdasta Tilin asetukset > Poista tilin aktivointi.

Vaikka poistat Maisa-tilisi käytöstä, asiakas- ja potilastietosi säilyvät sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten käytössä. Huomaathan myös, että jos olet antanut toiselle henkilölle puolesta-asiointioikeudet Maisa-tiliisi, voi tämä henkilö edelleen asioida puolestasi Maisassa, vaikka olisit poistanut Maisa-tilisi etkä enää käyttäisi sitä itse.

Jos haluat avata käytöstä poistamasi Maisa-tilin uudelleen, ota yhteyttä omaan sosiaali- ja terveydenhuollon yksikköösi.